X

Personlig assistans

Vivida assistans är ett assistansbolag som erbjuder en helhetslösning inom personliga assistans i hela landet.

Vivida assistans är ett assistansbolag som erbjuder en helhetslösning inom personliga assistans i hela landet.

Hur vi får nöjda kunder

Vår idé med den personliga assistans vi erbjuder är att hitta en balans mellan kunden, assistenterna och oss som assistansbolag. Balans skapar trygghet och stabilitet, våra kunder är nöjdare, vår personalomsättning och sjukskrivningstalen blir lägre. Balans skapar också förtroende och enligt vår erfarenhet är förtroende en förutsättning för god assistans. Hos oss får du hjälp med allt det som är tidskrävande idag. Vi hjälper dig med schemaläggning, bemanning, rekrytering och annan administration. Så du kan fokusera på god assistans.

Funderar du på att bli kund hos oss? Här kan du läsa om hur det fungerar.

Läs mer om hur vi byggt upp Vivida.

Vår kund Isabella och hennes assistent Hanna. Personlig assistans när den är som bäst.

Hur får vi det att fungera?

Vi tror att vi med våra team, kan skapa den bästa möjligheten för goda levnadsvillkor för dig som valt Vivida som assistansbolag. Teamen består av personer med lång erfarenhet av handikappkunskap, habilitering, rekrytering, bemanning och schemaläggning. Läs mer om hur vi lyckas med vår rekrytering.

Är du intresserad av vår företagskultur och hur det är att jobba hos oss? Här får du även träffa några av våra anställda som berättar kort om sitt yrke.

Till varje team är en jurist på Förvaltningsjuristerna kopplad för att stödja och bistå er och teamet i juridiskt komplicerade frågor. I varje team ingår även en lönehandläggare.

Här finns mer information kring den juridiska hjälp vi erbjuder.

Varje kund har sin egen assistanschef, som är helhetsansvarig för respektive arbetsplats. Med det menas ett totalansvar för dig som kund och även för dina assistenter. Till sin hjälp kan assistanschefen ta hjälp från andra medlemmar av teamet vid tillfälliga arbetstoppar, sjukdom eller semester. Teamidén garanterar att din situation är bekant för den du möter från oss, även om din assistanschef skulle vara upptagen eller ledig. Det skapar en ökad trygghet och ökar förtroendet. Du kan alltid få tag i oss, läs mer om hur vi har löst tillgängligheten. Har du fler funderingar? Kontakta oss så svarar vi gärna på dina frågor.

Vill du dela guldet med oss?

På grund av vårt gedigna värdegrundsarbete blev vi i oktober 2008 certifierade av R-företagen. Sedan 2015 innehar Vivida också den högsta licensen från R-Företagen, Guldlicensen (nivå 4). R-licensen identifierar företag och organisationer som har förbundit sig att hålla högsta kvalitet när det gäller etisk trovärdighet och seriositet i sin verksamhet. Vivida var bland de första företagen i Sverige att få guldlicens och licensen innebär att Vivida står för en mycket hög etisk trovärdighet.

Här kan du läsa mer om R-Företagen och R-licens.

R-licens guld

Hur vi får nöjda kunder

Vår idé med den personliga assistans vi erbjuder är att hitta en balans mellan kunden, assistenterna och oss som assistansbolag.

Balans skapar trygghet och stabilitet, våra kunder är nöjdare, vår personalomsättning och sjukskrivningstalen blir lägre. Balans skapar också förtroende och enligt vår erfarenhet är förtroende en förutsättning för god assistans. Hos oss får du hjälp med allt det som är tidskrävande idag. Vi hjälper dig med schemaläggning, bemanning, rekrytering och annan administration. Så du kan fokusera på god assistans.

Funderar du på att bli kund hos oss? Här kan du läsa om hur det fungerar.

Läs mer om hur vi byggt upp Vivida.

Vår kund Isabella och hennes assistent Hanna. Personlig assistans när den är som bäst.

Hur får vi det att fungera?

Vi tror att vi med våra team, kan skapa den bästa möjligheten för goda levnadsvillkor för dig som valt Vivida som assistansbolag. Teamen består av personer med lång erfarenhet av handikappkunskap, habilitering, rekrytering, bemanning och schemaläggning. Läs mer om hur vi lyckas med vår rekrytering.

Är du intresserad av vår företagskultur och hur det är att jobba hos oss? Här får du även träffa några av våra anställda som berättar kort om sitt yrke.

Till varje team är en jurist på Förvaltningsjuristerna kopplad för att stödja och bistå er och teamet i juridiskt komplicerade frågor. I varje team ingår även en lönehandläggare.

Här finns mer information kring den juridiska hjälp vi erbjuder.

Varje kund har sin egen assistanschef, som är helhetsansvarig för respektive arbetsplats. Med det menas ett totalansvar för dig som kund och även för dina assistenter. Till sin hjälp kan assistanschefen ta hjälp från andra medlemmar av teamet vid tillfälliga arbetstoppar, sjukdom eller semester. Teamidén garanterar att din situation är bekant för den du möter från oss, även om din assistanschef skulle vara upptagen eller ledig. Det skapar en ökad trygghet och ökar förtroendet. Du kan alltid få tag i oss, läs mer om hur vi har löst tillgängligheten. Har du fler funderingar? Kontakta oss så svarar vi gärna på dina frågor.

Vill du dela guldet med oss?

På grund av vårt gedigna värdegrundsarbete blev vi i oktober 2008 certifierade av R-företagen. Sedan 2015 innehar Vivida också den högsta licensen från R-Företagen, Guldlicensen (nivå 4). R-licensen identifierar företag och organisationer som har förbundit sig att hålla högsta kvalitet när det gäller etisk trovärdighet och seriositet i sin verksamhet. Vivida var bland de första företagen i Sverige att få guldlicens och licensen innebär att Vivida står för en mycket hög etisk trovärdighet.

Här kan du läsa mer om R-Företagen och R-licens.

R-licens guld

Det personliga assistansbolaget

Möt våra kunder och assistenter i deras personliga berättelser.

Se alla filmer

Frågor & funderingar?

Om det finns några funderingar och du vill komma i kontakt med oss, hjälper vi dig gärna. Här finns våra kontaktuppgifter.