Vill du byta assistansbolag?

Är du inte nöjd med ditt nuvarande assistansbolag och vill byta? Du är varmt välkommen att kontakta oss om du vill veta mer om oss!

Vill du byta assistansbolag?

Vill du bli kund hos oss, eller vill du veta mer om vad vi
kan erbjuda dig?

Är du inte nöjd med ditt nuvarande assistansbolag och vill byta? Varmt välkommen att kontakta oss om du vill veta mer.

Vivida assistans

Hur byter man assistansbolag?

Jag vill byta assistansbolag

Är du inte nöjd med ditt nuvarande assistansbolag och vill byta? Är det svårt och komplicerat att byta assistansbolag? Vilka frågor ska jag ställa? Vi hjälper dig i hela processen och gör det så enkelt för dig som möjligt så du endast ska behöva fokusera på en god assistans.

Varför Vivida Assistans?

Vivida erbjuder en helhetslösning inom personlig assistans med tillgång till juridisk rådgivning för att skapa en trygghet för dig i din vardag. Vi finns i hela landet från norr till söder med drygt
1 000 medarbetare och en alltid närvarande ledning som aldrig är mer än ett samtal bort. Vi matchar noga dina assistenter utifrån dina behov och försäkrar oss om att assistansen utformar sig precis som du vill ha den.

Kan jag behålla mina nuvaranda personliga assistenter?

Självklart! Vi bokar in ett möte med dig och ser över hur din situation ser ut och har du befintliga personliga assistenter som du vill behålla så ska du såklart det. Vi hjälper även dig att rekrytera nya personliga assistenter om det skulle finnas ett behov.

Hur blir man kund?

1. Kontakta oss

Första steget att bli kund hos oss är att du kontaktar Petra Klinteryd på 019-555 43 04 eller petra.klinteryd@vivida.se. Det kan du göra både om du har ett befintligt beslut om assistansersättning eller om du behöver hjälp att söka om personlig assistans.

2. Personligt möte

Efter att du kontaktat oss får du alltid träffa vår nykundsansvarige för ett personligt möte. Då får ni möjlighet att träffas för att prata om vad du behöver, önskar och förväntar dig av ditt assistansbolag. Vår nykundsansvarige berättar också om Vivida, och vad vi kan erbjuda dig.

3. Beslut

Om du väljer att anlita Vivida Assistans som ditt assistansbolag tar vi ansvar för alla praktiska detaljer kring bytet av assistansbolag. Tillsammans kommer vi överens om datum för byte. Vi sköter naturligtvis alla kontakter med Försäkringskassan och ditt tidigare assistansbolag om du så önskar. Om du ännu inte har ett beslut om personlig assistans så startar vi istället processen att ansöka om detta. Du kan läsa mer om att ansöka om personlig assistans här. Så här ser ett avtal mellan dig som kund och Vivida ut.

 

R-licens guld
Vivida assistans

Hur byter man assistansbolag?

Jag vill byta assistansbolag

Är du inte nöjd med ditt nuvarande assistansbolag och vill byta? Är det svårt och komplicerat att byta assistansbolag? Vilka frågor ska jag ställa? Lugn! Vi hjälper dig i hela processen och gör det så enkelt för dig som möjligt så du endast ska behöva fokusera på en god assistans.

Varför Vivida Assistans?

Vivida erbjuder en helhetslösning inom personlig assistans med tillgång till juridisk rådgivning för att skapa en trygghet för dig i din vardag. Vi finns i hela landet från norr till söder med drygt 1 000 medarbetare och en alltid närvarande ledning som aldrig är mer än ett samtal bort. Vi matchar noga dina assistenter utifrån dina behov och försäkrar oss om att assistansen utformar sig precis som du vill ha den.

Kan jag behålla mina nuvaranda personliga assistenter?

Självklart! Vi bokar in ett möte med dig och ser över hur din situation ser ut och har du befintliga personliga assistenter som du vill behålla så ska du såklart det. Vi hjälper även dig att rekrytera nya personliga assistenter om det skulle finnas ett behov.

Hur blir man kund?

1. Kontakta oss

Första steget att bli kund hos oss är att du kontaktar Petra Klinteryd på 019-555 43 04 eller petra.klinteryd@vivida.se. Det kan du göra både om du har ett befintligt beslut om assistansersättning eller om du behöver hjälp att söka om personlig assistans.

2. Personligt möte

Efter att du kontaktat oss får du alltid träffa vår nykundsansvarige för ett personligt möte. Då får ni möjlighet att träffas för att prata om vad du behöver, önskar och förväntar dig av ditt assistansbolag. Vår nykundsansvarige berättar också om Vivida, och vad vi kan erbjuda dig.

3. Beslut

Om du väljer att anlita Vivida Assistans som ditt assistansbolag tar vi ansvar för alla praktiska detaljer kring bytet av assistansbolag. Tillsammans kommer vi överens om datum för byte. Vi sköter naturligtvis alla kontakter med Försäkringskassan och ditt tidigare assistansbolag om du så önskar. Om du ännu inte har ett beslut om personlig assistans så startar vi istället processen att ansöka om detta. Du kan läsa mer om att ansöka om personlig assistans här. Så här ser ett avtal mellan dig som kund och Vivida ut.

Vår kontaktperson Petra

Hej! Jag heter Petra Klinteryd och vill du veta mer om Vivida så hör av dig till mig. Det finns självklart inga förpliktelser i att höra av sig och du kan vara anonym om du vill.

Vår kontakt

Petra Klinteryd
Kontakta gärna mig vid frågor
Tel: 019-555 43 04